Прокрастинація, тобто відкладання справ на "потім", на останній момент, - загалом річ не дуже хороша. Так, іноді це робить людину продуктивнішою і креативнішою під час роботи в стресовому стані, але зазвичай нічого доброго для комфорту, здоров'я і щастя прокрастинація не дає. Пропонуємо деякі рецепти Елісон Грем з приводу того, як взяти під контроль цю тенденцію для свого розвитку й успіху. Адже саморозвиток - це, може, єдине, чим ми володіємо по-справжньому і що веде нас вгору.
Буває, просто не тягне навчатися або працювати. Особливо якщо ви працюєте або навчаєтесь вдома. Коли ніхто не заглядає через плече, легко провести годину чи навіть дні абсолютно непродуктивним чином, незважаючи на наміри й плани. Ось кілька порад, які допоможуть вам подолати ці денні марення, бажання подивитися телевізор, посидіти в мережі і взагалі робити що завгодно, аби не працювати.
Буває, просто не тягне навчатися або працювати. Особливо якщо ви працюєте або навчаєтесь вдома. Коли ніхто не заглядає через плече, легко провести годину чи навіть дні абсолютно непродуктивним чином, незважаючи на наміри й плани. Ось кілька порад, які допоможуть вам подолати ці денні марення, бажання подивитися телевізор, посидіти в мережі і взагалі робити що завгодно, аби не працювати.
Тож прочитайте поради Гленн Флейшман - репортера, що пише для таких видань як Economist, Macworld, New York Times та Wired.
1. Не критикуйте себе за це.
Прокрастинація може мати корисний ефект - дати вам час на перезарядку й роздуми про життя. Розслаблення дуже важливе для продуктивної роботи, але якщо ви відчуваєте провину через те, що розслабляєтеся, це знищить всі ваші шанси освіжитися і підбадьоритися. Прийміть той стан, в якому ви перебуваєте, щоб максимізувати його ефект. Якщо вже розслабилися - так розслабляйтеся.
Прокрастинація також може бути несподіваним способом додатково обміркувати проект. Часто, коли я відкладаю роботу над комерційною пропозицією, я натрапляю на якусь нову інформацію, яка допомагає змінити підхід і досягти укладання угоди. Це ж стосується і статей. Після десяти років журналістської роботи я нарешті зрозуміла, що коли текст не виходить, краще його відкласти і взятися знову потім. Неминуче в якийсь момент з'явиться ідея, і тоді все піде як по маслу.
2. Визначіть реальний дедлайн.
Деякі експерти радять задати власний дедлайн, щоб спонукати себе до дії. Але проблема в тому, що якщо ви ставите дедлайн штучно, досить легко дозволити собі продовжити терміни роботи. У боротьбі прокрастинації з дією нереальний дедлайн завжди зазнає поразки. І навпаки, якщо клієнт чекає роботи, немає вибору, окрім як її завершити. Ви будете ніч сидіти, але зробите роботу. І лише небагато супердисциплінованих людей зможуть сидіти ночами, щоб виконати свій власний, «фальшивий» дедлайн.
Якщо ви дійсно хочете, щоб під ногами горіла земля, зверніться до клієнта, колеги або відповідального приятеля, попросіть про невелику розмову для обговорення проекту. І пообіцяйте послати йому перед розмовою готову інформацію по цій частині проекту.
3. Змініть обстановку.
Ніщо не перемикає наш настрій швидше, ніж коли ми змушуємо себе постати в професійній якості. Легко тягнути час, коли ви сидите вдома в піжамі з ноутбуком, але коли у вас призначено нараду, зустріч за кавою або публічний виступ - тут ви вже можете мотивувати себе перетворитися на високопродуктивну суперзірку. А коли повернетеся із зустрічі, ви вже перейдете в діловий режим і, будемо сподіватися, надихнетеся достатньо, щоб взятися за роботу.
4. Подивіться на проект з іншої точки зору.
Розбивайте проекти на набори «наступних кроків». Замість того, щоб вказувати в списку справ «продаж», розділіть завдання на простіші та реалістичні кроки. Скажімо:
- Визначити цільового покупця.
- Скласти список цільових покупців. Причому, ставте завдання якомога конкретніше: знайти «віце-президентів з розвитку бізнесу інвестиційних банків», «організаторів галузевих конференцій» або «стоматологів в радіусі 100 км».
- З'ясувати, чи є на них виходи.
- Звернутися до знайомих, щоб вони представили вас.
- Продовжити спілкування і т.п.
Це - більш конкретний підхід до списку справ, ніж сидіти і уявляти, ніби нездійснена і неясна ідея «продажу» змусить когось, хто не любить продавати, прокрастинувати.
5. Складіть спеціальний список справ на випадок, коли вам лінь працювати.
У вас повинен бути список занять, якими вам неважко зайнятися, коли ви не в настрої для більш важливих справ. Це цікаві справи або справи, які не потребують особливих зусиль. Вони дозволять вам не витратити час даремно і зайнятися чимось продуктивним. Приміром, почитати галузеві журнали, навести лад в папках у комп'ютері, переставити місцями папки, вивчити свої списки контактів в соцмережах - список може бути нескінченним.
6. Змініть звичку.
Яка звичка вмикається у вас в періоди прокрастинації? Ви вмикаєте телевізор? Граєте в комп'ютерну гру? Або дозволяєте червоному вогнику на телефоні відволікти вашу увагу? Безцільно тиняєтеся по Інтернету? Граєте з собакою в іграшки? Способів відволіктися від справи маса.
Але якщо ви усвідомлюєте свої схильності і зміните свій підхід до прокрастинації, це може позитивно вплинути на вашу продуктивність. Приміром, якщо ви зазвичай вмикаєте телевізор, змусьте себе замість цього почитати бізнес-книгу. Якщо ви зазвичай лізете в інтернет і в соцмережі, поставте собі таймер, щоб він нагадав вам через деякий час, що треба закінчувати з цим. У червні я відключила повідомлення про листи на моєму BlackBerry. Завдяки цій маленькій зміні я стала істотно рідше відволікатися протягом дня, а значить, краще зосереджуватися на роботі.
7. Застосуйте силу.
В кінцевому рахунку тільки від вас залежить, досягнете ви результату чи ні. Якщо у вашому списку є задача і вона дійсно важлива для вашої справи, потрібно братися за неї. Іноді достатньо простого зусилля - відкрити документ і змусити себе написати перший абзац. Не давайте себе відволікати в цей момент, і коли ви почнете, є всі шанси, що вам вдасться продовжити справу.
Прокрастинація грає важливу роль в нашій продуктивності. Так, іноді потрібно копнути глибше і просто зробити справу. Іноді відволіктися зовсім не завадить. Важливо розуміти різницю між цими випадками, розуміти, що продуктивність може коливатися, і потрібно цінувати моменти, коли ви даєте собі забути про той тяжкий вантаж, який покладений на вас.
1. Не критикуйте себе за це.
Прокрастинація може мати корисний ефект - дати вам час на перезарядку й роздуми про життя. Розслаблення дуже важливе для продуктивної роботи, але якщо ви відчуваєте провину через те, що розслабляєтеся, це знищить всі ваші шанси освіжитися і підбадьоритися. Прийміть той стан, в якому ви перебуваєте, щоб максимізувати його ефект. Якщо вже розслабилися - так розслабляйтеся.
Прокрастинація також може бути несподіваним способом додатково обміркувати проект. Часто, коли я відкладаю роботу над комерційною пропозицією, я натрапляю на якусь нову інформацію, яка допомагає змінити підхід і досягти укладання угоди. Це ж стосується і статей. Після десяти років журналістської роботи я нарешті зрозуміла, що коли текст не виходить, краще його відкласти і взятися знову потім. Неминуче в якийсь момент з'явиться ідея, і тоді все піде як по маслу.
2. Визначіть реальний дедлайн.
Деякі експерти радять задати власний дедлайн, щоб спонукати себе до дії. Але проблема в тому, що якщо ви ставите дедлайн штучно, досить легко дозволити собі продовжити терміни роботи. У боротьбі прокрастинації з дією нереальний дедлайн завжди зазнає поразки. І навпаки, якщо клієнт чекає роботи, немає вибору, окрім як її завершити. Ви будете ніч сидіти, але зробите роботу. І лише небагато супердисциплінованих людей зможуть сидіти ночами, щоб виконати свій власний, «фальшивий» дедлайн.
Якщо ви дійсно хочете, щоб під ногами горіла земля, зверніться до клієнта, колеги або відповідального приятеля, попросіть про невелику розмову для обговорення проекту. І пообіцяйте послати йому перед розмовою готову інформацію по цій частині проекту.
3. Змініть обстановку.
Ніщо не перемикає наш настрій швидше, ніж коли ми змушуємо себе постати в професійній якості. Легко тягнути час, коли ви сидите вдома в піжамі з ноутбуком, але коли у вас призначено нараду, зустріч за кавою або публічний виступ - тут ви вже можете мотивувати себе перетворитися на високопродуктивну суперзірку. А коли повернетеся із зустрічі, ви вже перейдете в діловий режим і, будемо сподіватися, надихнетеся достатньо, щоб взятися за роботу.
4. Подивіться на проект з іншої точки зору.
Розбивайте проекти на набори «наступних кроків». Замість того, щоб вказувати в списку справ «продаж», розділіть завдання на простіші та реалістичні кроки. Скажімо:
- Визначити цільового покупця.
- Скласти список цільових покупців. Причому, ставте завдання якомога конкретніше: знайти «віце-президентів з розвитку бізнесу інвестиційних банків», «організаторів галузевих конференцій» або «стоматологів в радіусі 100 км».
- З'ясувати, чи є на них виходи.
- Звернутися до знайомих, щоб вони представили вас.
- Продовжити спілкування і т.п.
Це - більш конкретний підхід до списку справ, ніж сидіти і уявляти, ніби нездійснена і неясна ідея «продажу» змусить когось, хто не любить продавати, прокрастинувати.
5. Складіть спеціальний список справ на випадок, коли вам лінь працювати.
У вас повинен бути список занять, якими вам неважко зайнятися, коли ви не в настрої для більш важливих справ. Це цікаві справи або справи, які не потребують особливих зусиль. Вони дозволять вам не витратити час даремно і зайнятися чимось продуктивним. Приміром, почитати галузеві журнали, навести лад в папках у комп'ютері, переставити місцями папки, вивчити свої списки контактів в соцмережах - список може бути нескінченним.
6. Змініть звичку.
Яка звичка вмикається у вас в періоди прокрастинації? Ви вмикаєте телевізор? Граєте в комп'ютерну гру? Або дозволяєте червоному вогнику на телефоні відволікти вашу увагу? Безцільно тиняєтеся по Інтернету? Граєте з собакою в іграшки? Способів відволіктися від справи маса.
Але якщо ви усвідомлюєте свої схильності і зміните свій підхід до прокрастинації, це може позитивно вплинути на вашу продуктивність. Приміром, якщо ви зазвичай вмикаєте телевізор, змусьте себе замість цього почитати бізнес-книгу. Якщо ви зазвичай лізете в інтернет і в соцмережі, поставте собі таймер, щоб він нагадав вам через деякий час, що треба закінчувати з цим. У червні я відключила повідомлення про листи на моєму BlackBerry. Завдяки цій маленькій зміні я стала істотно рідше відволікатися протягом дня, а значить, краще зосереджуватися на роботі.
7. Застосуйте силу.
В кінцевому рахунку тільки від вас залежить, досягнете ви результату чи ні. Якщо у вашому списку є задача і вона дійсно важлива для вашої справи, потрібно братися за неї. Іноді достатньо простого зусилля - відкрити документ і змусити себе написати перший абзац. Не давайте себе відволікати в цей момент, і коли ви почнете, є всі шанси, що вам вдасться продовжити справу.
Прокрастинація грає важливу роль в нашій продуктивності. Так, іноді потрібно копнути глибше і просто зробити справу. Іноді відволіктися зовсім не завадить. Важливо розуміти різницю між цими випадками, розуміти, що продуктивність може коливатися, і потрібно цінувати моменти, коли ви даєте собі забути про той тяжкий вантаж, який покладений на вас.
Скористайтеся простими порадами, відображеними в інфографіці!
Джерело інформації
0 комент.:
Отправить комментарий