Шкільна бібліотека, і бібліотека Херсонського академічного ліцею зокрема, відіграє значну роль у соціалізації учнів – молодого покоління інформаційної ери: забезпечує доступ до інформаційних ресурсів, прищеплює навички медіаінформаційної грамотності, навчання протягом усього життя.
Не викликає сумніву надзвичайна важливість, гостра необхідність такої підготовки підростаючого покоління, за якої середню школу закінчували б медіаосвічені інтелектуальні особистості, що володіють знаннями основ наук, загальною та медіа культурою, умінням самостійно й гнучко мислити, ініціативно та творчо вирішувати життєві й професійні завдання.
Сьогодні бібліотека й користувач рівною мірою представлені в медіапросторі, вони впливають один на одного, що, у свою чергу, сприяє виникненню нових каналів комунікації, нових форматів взаємодії та створює інтерактивне середовище. Постійний контакт з аудиторією – учнями, педагогами та колегами-бібліотекарями долає просторові й часові рамки, підкріплюється зворотним зв'язком – коментарями, форумами, веб-конференціями тощо.
Саме на зв'язку з користувачем, визначенні, вивченні й передбаченні його інформаційних потреб базується новий виток розвитку шкільної бібліотеки в сучасному медіапросторі. У конкурсній роботі цей аспект представлено оглядом матеріалів медіадослідження – моніторингу медійної культури ліцеїстів.
Новітні інформаційні технології, що увірвались у життя українського суспільства, не оминули і шкільні бібліотеки, які саме завдяки цьому реалізують стратегію переходу від традиційної книгозбірні до динамічного центру інформації. Автоматизація бібліотечних та інформаційних послуг, ведення електронного каталогу, формування ресурсних баз з актуальних питань освіти і культури, навчання та виховання дітей значно прискорює обслуговування читачів, дозволяє у більш повному обсязі забезпечити їх інформацією.
При цьому бібліотека транспонує свою навігаційну функцію за межі власного бібліотечного фонду, поширюючи її на цифрове медіасередовище. Робота розкриває досвід зі створення й підтримки системи блогів бібліотеки ліцею, які, виконуючи завдання інформування та навігації, сприяють також і формуванню медіа-інформаційних компетенцій учнів, залученню дитини до читання та книжкової культури. Блогосфера бібліотеки Херсонського академічного ліцею – це сучасний і ефективний засіб для інтеграції та взаємозбагачення традиційної й електронної форми популяризації книги, заохочення учнів до літературної та художньої творчості.
Отже, у цій роботі висвітлено досвід автора у використанні сучасних бібліотечних методів, форм роботи, застосування інформаційно-комунікаційних технологій, обґрунтовано стратегію розвитку бібліотеки, наведено приклади інтеграційних процесів, комунікаційного розвитку, впровадження інновацій через призму медіаосвітньої діяльності.
Продемонстровано системність та систематичність у вихованні інформаційної та медійної культури дітей, показано широкий спектр бібліотечних заходів, націлених на формування в учнів навичок незалежного медіаграмотного користувача, на розвиток духовності ліцеїстів, наголошено на необхідності співпраці бібліотеки з педагогами та бібліотеками-партнерами.
0 комент.:
Отправить комментарий